De Nissan NV400 kan worden voorzien van versterkte vering op de achteras. Deze oplossing is een niet-regelbare oplossing voor het veerprobleem. Verzwaarde vering zorgt er veelal voor dat het voertuig weer op de oorspronkelijke (of hogere) rijhoogte komt. De veerweg neemt dus weer toe en de stabiliteit wordt verhoogd. Deze oplossing wordt veelal toegepast bij voertuigen die constant met een zware belading rijden.
verhogen van rijhoogte mogelijk
minder overhellen in beladen toestand
verhogen van veercomfort
geen onderhoud
De 'SemiAir' hulpvering van Trapmann Air Suspension maakt het mogelijk de vering, binnen bepaalde grenzen, handmatig in te stellen. Bij de Nissan NV400, orgineel voorzien van bladveren achteraan, wordt een luchtbalg gemonteerd tussen chassis en achteras. Deze luchtbalg ondersteunt de bestaande bladveer.
In de bestuurdersruimte wordt een bedieningspaneel en kleine compressor voorzien. O kan de bestuurder de druk links/rechts in luchtbalgen afzonderlijk manueel bijregelen.
De FullAir-oplossing is een volautomatische luchtveeroplossing die gemonteerd wordt op een Nissan NV400. De bestaande bladvering wordt vervangen door een volledig luchtveersysteem. De Full Air filtert de oneffenheden uit het wegdek, waardoor het rijcomfort sterk toeneemt.
U hoeft niets in te stellen, het systeem doet dit automatisch voor u. Tijdens het rijden regelt het systeem de vering volgens de voorafingestelde rijhoogte.
De Nissan NV400 is enkel verkrijgbaar met volautomatische luchtvering op de achteras (2C).
Aanpassen rijhoogte dankzij volautomatische luchtvering
Bij stilstand is het mogelijk de instap- en laadplatformhoogte handmatig te verhogen en te verlagen. Bekijk onze produchtfiche voor de exacte afmetingen.
Voordelen van een volautomatische luchtvering
wegwerken scheefhangen/overhellen
optimalisatie rijcomfort en veiligheid
betere wegligging in alle omstandigheden
manuele aanpassing van rijhoogte (in stilstand)
geen onderhoud vereist
eenvoudig in gebruik